Thursday, August 20, 2009

Menjelangnya Ramadhan dan Syawal..

Tahun ini merupakan tahun ke enam aku beraya tanpa ayah di sisi. Aku merindui saat2 dahulu bersahur, berbuka dan menyambut puasa bersama. Begitu bermakna dan segar di ingatanku di saat menjamah makanan bersamamu ayah.. seseungguhnya aku amat merinduinya.. namun aku harus tabah dan menerima ketentuan Allah. Tuhan lebih menyayangi ayah. Aku redha kerana Tuhan lebih tahu akan segalanya. Tetapi aku terlalu merindui ayah. Setiap pagi raya aku pasti menyalam tangan ayah memohon kemaafan, kini hanya pusaranya yang aku lawati. Ku tahu ayah memerhati dari jauh.. Ayah..aku banyak melakukan kesilapan padamu. Sesungguhnya aku bukanlah anakmu yang soleh.. Di pagi raya aku menggoskkan baju raya warna kesukaanya iaitu warna biru. Aku rindukan saat2 itu. Ayah..bahagialah di sana ayah.. Semoga Ramadhan ini dan syawal yang akan datang dapat kita sambut bersama walaupn berjauhan ayah..

No comments:

Post a Comment